Sunday, April 02, 2006

Berakhirnya satu pesta....

Dah selesai Pesta Buku baru-baru ni.

Dah dapat apa yang diinginkan? Ataupun dah terlaksana apa yang kita rancangkan ketika berlangsung Pesta Buku tempohari?

Hmm...., ada dua perkara yang bersarang dalam hati saya. Yang terkilan, dan juga yang teruja.

Yang terkilan kerana saya tidak sempat meluangkan masa untuk menerawang ke satu gerai ke gerai yang lain kerana kesuntukan masa. Saya memang 'hantu' buku apatah lagi buku-buku cerita. Ketika pesta buku baru bermula, saya sudah mula merancang untuk membeli pelbagai buku anak-anak. Sudahnya, saya hanya sempat membeli buku-buku buat Sofi dan Umairah dan juga beberapa buah buku untuk saya tetapi tidak untuk Hisyam dan Syahmi. Lebih-lebih lagi buku-buku rujukan persekolahan mereka.

Yang terujanya pula kerana dapat berjumpa dengan pembaca-pembaca alaf, khususnya peminat saya yang sentiasa memberi dorongan dan semangat untuk saya untuk terus menulis. Walaupun begitu, saya amat gembira dan teruja kerana dapat menemui pembaca-pembaca setia saya. Terima kasih kerana sudi datang menemui saya dan juga membeli buku-buku saya. Kepada mereka yang tidak berkesempatan memiliki Cik Ted, saya meminta maaf banyak-banyak. Seperti yang saya nyatakan, Cik Ted adalah pemberian saya bersama buku Adam & Hawa. Jika saya menafikan apa yang telah saya nyatakan ini, bermakna saya tidak berlaku jujur pada pembaca-pembaca yang lain. Saya harap anda semua mengerti dan faham.

Pada mereka yang tinggal jauh dan tidak berkesempatan untuk bertemu, saya titipkan doa agar kita diizinkan untuk bertemu di tahun hadapan, insyaAllah.

Semoga kita bertemu lagi di Pesta Buku akan datang......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home