Saturday, May 13, 2006

Boringnya hari ni.....

Ntah kenapa, hari ni punyalah boring yang amat....

Nak ajak suami keluar, tapi dia dah ke tempat kerja. Bukan tak boleh dia nak pergi lewat sikit pun. Maklumlah, dia kerja sendiri. Tapi rasa bersalah juga nak suruh dia pergi lewat atau tak pergi langsung ke tempat kerja. Masa ibu mengerjakan umrah, dia kerap ke tempat kerja selepas pukul 11.

Saya sudah berjanji dengan Umairah (lebih pada diri sendiri sebenarnya) untuk membelikan cradle untuk mainan anak patungnya. Umairah ni suka sangat main dengan anak patung, tak macam kakaknya yang lebih suka dengan buku-buku. Sudah berbulan berjanji, tapi belum ada kelapangan untuk ke Toys R Us tu. Bila saya minta suami hantar saya saja di MegaMall tak pula dikasinya. Kalau saya nak keluar, jangan harap pergi balik sendiri. Jalan sendiri pun dah tarik muka masam, apatah lagi kalau pandai-pandai nak jalan sendiri hatta dengan anak-anak sekalipun. Esok, katanya. Maknanya, esok ada harapan untuk saya keluar berjalan. Sebenarnya bukan saya nak shopping bagai, cuma sesekali nak juga 'luas'kan mata ni yang sepanjang minggu asyik terperap di rumah. Lagipun janji pada si cenonit tu tak pernah saya lupa. Di tv pulak cerita hindustan saat ni. Tengok jugalah sekejap. Tapi tang menyanyi bergelek sumer, apalagi....saya pun angkat kaki dan terus ke bilik. Saya rasa, saya dah cukup puas dengan cerita-cerita hindustan yang sebegitu walaupun adakalanya terlekat juga bila Kareena Kapoor atau Shah Rukh Khan yang berlakon...hehehe!

Aaah...., teringat call kak Wan semalam. Lebih baik mengadap depan pc dan menghabiskan manuskrip saya yang tak pernah nak habis-habis tu.....

4 Comments:

Blogger acoi said...

kag2 boring itu indah...

11:11 PM  
Blogger dzahirulhaq said...

me too???

3:24 AM  
Blogger syuhadasue said...

Sabar separuh dari iman.

12:25 AM  
Blogger Indrani Yuganathan said...

buat sesuatu yg boleh mengurangkan kebosanan... kesukaan anda

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home